Има няколко типа платформи на автовишки, които притежават специфични характеристики и които ги правят по-малко или повече желани в различни направления. Ключовата разлика се крие в задвижващия механизъм, който повдига работната платформа. Повечето се захранват с хидравлика, а някои – с пневматика. Различните технологии също се отразяват на ценообразуването.
Някога автовишките са работили предимно с хидравлични бутала, задвижвани от дизелови или бензинови двигатели. Агрегатите с електрическо захранване набират популярност, особено при почистването на прозорци и други видове поддръжка на закрито и в самостоятелни дворове, където не може да се използва солидно оборудване. На външен вид и конструкция, автовишките стоят най-близо до крановете – те се състоят от редица съединителни секции, които могат да бъдат контролирани за удължаване на основата в различни посоки.
Най-често ползваната автовишка е камион с монтирана автовишка на шасито. Поради своята отличителна форма на коленна става, тя осигуряват бърз и лесен достъп до високи места. Съществуват няколко различни вариации на модела. Някои от тях разполагат с аутригери (стабилизатори), които се разгръщат, за да стабилизират камиона при тежка работа или стръмен наклон. През 2019-та година на пазара беше пуснат нов модел автовишка, която се движи с гъсенична верига, която се разширява и свива и ѝ дава възможност да се ползва при висок наклон.
Този тип автовишки стои най-близо до първоначално създадената „берачката на череши“ поради произхода си, тъй като е бил проектиран за ползване в овощни градини. Той позволява на берача, стоящ в кошницата, да бере плодовете от най-високите клони със сравнителна лекота, като оставя възможно най-малко щети по короната. Терминът „берачка на череши“ се е превърнал в общ за англоговорящите страни и обикновено се използва за автовишките на запад. В България най-често ползвани са автовишките тип монтирани на каросерията на камион.
Друг тип автовишка е телескопичната, която наподобява стрела. Тя има телескопични секции, които се разгръщат по диагонал или вертикала, което позволява да се използва цялата дължина на стрелата.